Pertandingan Teater KOMSAS Peringkat Gabungan Lahad Datu



14 May 2008, Rabu, SMKKJ sekali lagi mencatat sejarah apabila berjaya mengelolakan Pertandingan Teater KOMSAS Peringkat Daerah Gabungan Lahad Datu. Sebagai sebuah sekolah yang masih serba kekurangan terutama kemudahan dewan, SMKKJ ternyata masih mampu melaksanakan tugas yang dipertanggungjawabkan. Ini adalah hasil dari komitmen yang ditunjukkan oleh semua warganya.

Dalam pertandingan tersebut, Kumpulan Teater SMKKJ telah muncul sebagai Johan dengan tajuk teater "Puteri Hang Li Po", seterusnya akan mewakili Gabungan Lahad Datu ke Pertandingan Teater Peringkat Negeri Sabah, Jun akan datang. Tempat Kedua disandang oleh SMK Madai, manakala tempat Ketiga jatuh kepada SMK Bukit Garam II.

Selain muncul sebagai Johan Keseluruhan, SMKKJ juga telah memenangi Anugerah Pengarah Terbaik (Dt. Awaluddin Dt. Kamaruddin) dan Anugerah Pelakon Utama Wanita Terbaik (Murinah Abdul Rakman). SMK Madai pula menerima Anugerah Pelakon Utama Lelaki (Watak Matahari) dan Pelakon Pembantu Wanita (Watak Hujan), manakala SMK Bukit Garam II menerima Anugerah Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik (Watak Lambak).

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KEMBALI KE BILIK DARJAH

Puisi Buat Anak Didik

BERTEMU KEMBALI